Socios Türkiye Direktörü Altuğ Öztürk Özel Röportajı: Sırada Fenerbahçe Taraftar Token mi Var?

Makaleyi Paylaş
KISACA
  • BeInCrypto Türkiye ekibi olarak, Türk kripto para topluluğunun tanınan isimlerinden biri olan Socios Türkiye Direktörü Altuğ Öztürk ile keyifli bir röportaj gerçekleştirdik.

  • Öztürk; kripto para sektörü ile tanışmasını, aldığı ilk taraftar token'ı ve piyasalardaki düşüşe dair düşüncelerini siz değerli okuyucularımızla paylaştı.

  • Başarılı isim, Fenerbahçe ve diğer taraftar tokenlarına dair önemli açıklamalarda bulundu.

  • promo

    Tüm dostlarımızı, en güncel trade sinyallerinden ve kripto haberlerinden haberdar olmaları için Telegram grubumuza davet ediyoruz.

The Trust Project şeffaflık konusunda yeni standartlar oluşturan uluslararası bir haber kurumları konsorsiyumudur.

Türk kripto para topluluğunun tanınan isimlerinden Socios Türkiye Direktörü Altuğ Öztürk, BeInCrypto Türkiye ekibine verdiği röportajda Fenerbahçe ve diğer taraftar token projeleri ile ilgili son gelişmeleri ve kripto para sektörü hakkındaki düşüncelerini siz değerli okuyucularımızla paylaştı.



Türk kripto para topluluğunun tanınan isimlerinden Socios Türkiye Direktörü Altuğ Öztürk, BeInCrypto Türkiye ekibine verdiği röportajda Fenerbahçe ve diğer taraftar token projeleri ile ilgili son gelişmeleri ve kripto para sektörü hakkındaki düşüncelerini siz değerli okuyucularımızla paylaştı.



Altuğ Bey, öncelikle röportaj teklifimizi kabul ettiğiniz için teşekkür ederiz. Socios Türkiye ekibi olarak Türkiye’de dijital varlık anlayışına yeni bir soluk getirdiğinizi düşünüyoruz. Tanımayan okuyucularımız için kendinizi kısaca tanıtır mısınız? 

Öncelikle nazik davetiniz için ve güzel düşünceleriniz için teşekkür ederim. 15 yaşımdan itibaren tek başıma yurt dışında eğitim hayatıma başladım. Onlarca yerde çalıştım, birçok başarılı ve başarısız girişimim oldu. Özellikle Avustralya’da yerel futbol kulüplerinde antrenörlüğün yanında, dijitalleşme odaklı görevler aldım. Hatta son senemde yönetim kurulunda bulundum. 2016 yılından bu yana blockchain ve kripto paralarla fazlasıyla ilgiliyim. Lisans ve yüksek lisans eğitimimi spor yönetimi bilimleri üzerine yaptım. Bu süreçte blockchain teknolojisinin futbol sektörü üzerinde yaratabileceği değer üzerine akademik çalışmalar gerçekleştirdim. Daha sonra 2 sene boyunca eğitim odaklı bir blockchain girişimi serüvenim oldu. Maalesef kısa sürdü ve ardından 2019 yılının başlarında Paratica.com şirketine ortak oldum. Paratica ile beraber Huobi borsasının Türkiye’ye girişine ön ayak olduk. Bu kapsamda çok güzel çalışmalar yaptık, şirket hala dolu dizgin devam etmekte… Ağustos 2019’da ise Socios.com şirketinde pazarlama ve iş geliştirme danışmanı olarak dahil oldum. Aralık 2020’den itibaren de Socios’un Türkiye Direktörü olarak görev alıyorum.

Blockchain dünyası ile tanışmanız tam olarak ne ile oldu? Bu teknolojide sizi etkileyen ilk şey neydi? 

Blockchain dünyasını tabii ki Bitcoin ile tanıdım. Kişiler arası değer transferinin bu kadar çabuk ve düşük masraflı olması çok ilgimi çekti. Tabii fiyatının da gün aşırı artıyor olması, dünyanın en pahalı ülkelerinden birinde yaşayan bir öğrenci olarak çok keyiflendiriyordu. Sonra altcoinlerle tanıştım. Ethereum en çok dikkatimi çekenlerden biri oldu. Akıllı kontratların farklı sektörler üzerinde güven sorununu ortadan kaldırabileceği hayali beni çok heyecanlandırıyordu. Aynı zamanda Ethereum aracılığı ile tokenizasyon konusunu beni bir Jacque Fresco takipçisi olarak, kaynak bazlı ekonominin insanlık için en doğru çözümlerden biri olabilme ihtimali teorisine fazlasıyla inandırmıştı. Önce futbolu ve daha sonra eğitimi tokenize etme fikirleri ile gece gündüz yazılar yazmaya, projeler geliştirmeye başlamıştım. Eğitim kısmını maalesef gerçekleştiremedik ancak futbolu tokenize etme konusunda şimdiye kadar ciddi bir yol kat ettiğimizi söyleyebilirim. 

Kripto para birimlerinde Mayıs ayında yaşanan büyük düşüşe dair düşünceleriniz nedir? Sizce fan tokenlar NFT gibi diğer kripto varlıklara kıyasla bu süreci nasıl geçirdi?

Aslında düşüş öncesi %30-40 civarı bir düşüş beklediğimi Para Dergisi’nde yazmıştım. Düzeltmesiz ve çok hızlı bir boğa yaşadık, piyasaların mutlaka bir nefes alması, insanların kar almasını bekliyordum. Fan token ekosistemi bu süreçte çok güçlendi. Ocak ayından bu yana hacimlerimiz 10’a katladı diyebilirim. Çalıştığımız spor kulüpleri de bu durumdan çok memnunlar, hepsi bu yeni dijital varlıkları benimsemek istiyor ve uzun vadede yeni bir gelir kapısı açmak için çalışmalarını sürdürüyor. Biz taraftar tokenlar sayesinde aslında pasif taraftarları aktif taraftarlara dönüştürmeye başladık. Hem kulüpler mutlu, hem de taraftarlar katıldıkları oylamalardan ve kazandıkları ödüllerden keyif alıyorlar.

NFT’ler konusunda maalesef aynı şeyi söyleyemeyeceğim. NFT’lerin şu halleriyle uzun vadeli, sürdürülebilir bir modeli olduğunu açıkçası düşünmüyorum. Son dönemlerde zaten şahit olduğumuz gibi hacimler inanılmaz düştü ve insanların NFT almak için bir sebebi yok. Ancak taraftar tokenlar ile beslenen bir NFT stratejisi çalışmamız var. Modeli iyi oturtmaya çalışıyoruz, bu yüzden biraz zaman alıyor. 

Aldığınız ilk taraftar token neydi?

İlk aldığım taraftar token sanırım Juventus’tu ancak en yüklü aldığım ilk taraftar token 1905 adet ile Galatasaray Taraftar Token’ı oldu. Uzun yıllar da satmayı düşünmüyorum. 

Socios, Türkiye’de her geçen gün daha da yaygınlaşıyor. Taraftar tokenlarına olan ilgi sizce ne seviyede?

Socios ekosistemi Türkiye’de her geçen gün büyüyor. Her 3 kişiden birinin kendini futbol taraftarı olarak tanımladığı bir ülke Türkiye. Futbol birçoğumuzun hayatında büyük bir öneme sahip. Futbolu izlemeyi, takip etmeyi, konuşmayı seviyoruz. Socios, bu anlamda dijitalleşen dünyada taraftarlarla destekledikleri kulüpler arasında bir köprü olmayı hedefleyerek yola çıktı. Futbol taraftarları destekledikleri takımların taraftar tokenlarını alarak kulüplerinin bazı kararlarında söz sahibi olurken, hem kendileri kazanıyor hem de kulüplerine gelir yaratıyor. Bizim diğer markalardan farkımız bu. İletişim çağında yaşıyoruz. Taraftarlar artık çok daha fazla söz sahibi olmak istiyor. Biz de bir anlamda onların sesine kulak vererek kulüplerle yaratıcı ve sürdürülebilir projeler yapmaya çalışıyoruz. Bu yüzden şu anda sadece Socios ekosisteminde olan takımların değil diğer takımların taraftarlarından da inanılmaz talepler alıyoruz. Ama yolun henüz başındayız. Gideceğimiz çok yol, iş birliği yaptığımız kulüplerle hayata geçireceğimiz çok güzel projeler olacak. 

Galatasaray Spor Kulübü geçtiğimiz günlerde 100 milyon TL civarında bir gelir elde ettiğini açıkladı. Sizce gelecekte, anlaştığınız Anadolu kulüpleri de bu tarz gelirler elde edebilir mi?

Elbette. Sportif rekabet anlamında ligin en üst sıralarında olamayan ya da 4 büyükler gibi bütçelerle yönetilmeyen Anadolu kulüplerimizin de ciddi bir taraftar kitlesi var. Süper Lig’in şampiyonluk ünvanına sahip 6 kulübünden biri olan ve şu an TFF 1.Lig’de mücadele eden Bursaspor mesela…Yeşil beyazlı ekiple yeni bir iş birliği başlattık. Bu süreçte Bursaspor taraftarı, kulüplerinin resmi taraftar tokenları olan Bursaspor Fan Token’ını alarak kulüplerine her zamankinden daha yakın olmakla birlikte, hem birbirinden değerli hediyelerin sahibi olma fırsatını elde edecek, hem de Bursaspor Kulübü’nün para kazanmasını sağlayacak. Socios projesinin tam merkezinde taraftarlar var. Taraftarlar Socios Uygulaması’nı indirip takımlarının resmi taraftar tokenlarını aldıkça, kulüplerinin de kazanacağını unutmamalı. Diğer yandan altını çizerek belirtmekte yarar var, bu proje bir yatırım aracı olarak görülmemeli. Sporseverleri dijital bir platformda bir araya getiren, temelinde kulüpleriyle etkileşim imkanı yer alan yeni bir iletişim metodu diyebiliriz. 

Göztepe Taraftar Token’ı geçtiğimiz aylarda satışa sunuldu. Bursaspor ve Alanyaspor da yakın zamanda gelecek. Yakın dönemde açıklanması planlanan başka bir “yerli” proje var mı?

Türkiye’de görüştüğümüz birçok kulüp var. Bazıları ile ciddi bir yol katettik. Hızlı aksiyon almaktansa yeterli fizibiliteleri yaparak, sağlam adımlarla bir iş birliği kurmayı tercih ediyoruz. Başka bir deyişle ince eleyip sık dokuyoruz. Socios ekosisteminde global anlamda şu an 30’dan fazla seçkin kulüp ve spor organizasyonları yer almakta. Bu sayı gelecek günlerde daha da artacak. Hem dünyanın farklı bölgelerinde hem Türkiye’de yeni kulüpler aramıza dahil olacak. 

Fenerbahçe Spor Kulübü Başkanı Ali Koç, Fenerbahçe Taraftar Token’ı çıkarmak istediğini açıklamıştı. Bu konuya dair yapılan haberlerde Socios ve Chiliz ile de görüşme sağlandığı iddia edildi. Fenerbahçe ile bir görüşmeniz oldu mu?

Sayın Ali Koç’un da katılımı ile Fenerbahçe Kulübü ile görüşmelerimiz oldu. Aslında birçok kulüple görüştük Türkiye’de. Görüşmeye de devam ediyoruz. Bu projenin temelinde taraftar token’ı dediğimiz dijital varlıkların kulüpler tarafından sahiplenilme noktası çok önemli. Çünkü taraftar tokenları sadece Socios’un değil aynı zamanda da kulüplerin ortak değeri. Projemizi doğru anlayan, dijital dünyanın yeniliklerine açık olan, taraftarları ile etkileşime önem veren partnerlerle yol arkadaşlığı hedefimiz var. Sıradan bir sponsorluk anlaşması yapan ya da reklam veren markalardan farklı olduğumuzun iyi anlaşılması gerekiyor. 

Yine yakın dönemde F1 takımlarından Alfa Romeo ve Aston Martin için taraftar token’ı üretileceğini duyurmuştunuz. Farklı spor dallarında taraftar tokenları gelmeye devam edecek mi? Bireysel spor dallarında kişiye özel şahsi fan tokenlar düşünür müsünüz?

Türkiye’de şu an futbol takımları ile iş birliğimiz olsa da global olarak baktığımızda buz hokeyinden dövüş sporlarına, motor sporlarından e-spora kadar farklı birçok branşın içerisindeyiz. İlerleyen dönemlerde başka spor branşları da Socios dünyasına dahil olacaktır. Ki planlamalarımızda bu da var. Kişiye özel, bireysel taraftar token konusu zaman zaman soruluyor bize. Bu konu biraz komplike bir konu aslında. Taraftar token’ı mantığının temelinde sportif rekabet yer alıyor. Bu yüzden bireysel olarak marka olmuş bir atletle token çıkarma fikrinin bu mantıkla ve çalışma modeliyle çatışmaması gerekiyor. 

Eklemek istediğiniz son bir şey var mı?

Sizlere ekosistemin büyümesine verdiğiniz katkı nedeniyle teşekkür etmek istiyorum. 2016’dan bugüne çok şey değişti, doğru bilginin aktarılması, piyasaya yeni girenlerin bilinçlendirilmesi için harika şeyler yapıyorsunuz. Umarım uzun yıllar bu emeğinizi devam ettirir ve çok başarılı olursunuz.

Sorumluluk Reddi

Sitemizde yayınlanan her içerik, iyi niyet çerçevesinde kaleme alınmıştır ve genel manada bilgi vermek amacıyla yazılmaktadır. Sitemizden edindiği bilgiler ışığında, okuyucunun yaptığı her hamle, çok net bir şekilde kendi riskidir ve siteyle bir ilgisi yoktur.
Share Article

Bio: Mertkan Oruç, Ankara'da yaşamaktadır. Lisans öğrenimini Uluslararası İlişkiler alanında tamamlamış, halihazırda Ortadoğu Çalışmaları'nda yüksek lisans eğitimini sürdürmektedir. Özellikle Türkiye ve İsrail'deki teknoloji, blockchain ve kripto para yatırımları konusuna hususi ilgi göstermektedir. Bir süreden beri bu konular hakkında içerik üreterek sektöre olan ilgisini genişletmektedir.

YAZARI TAKİP ET

+% 70 doğrulukla En İyi Telegram Sinyali ile kripto borsa tahminleri!

Katılın

Pazar sinyalleri, çalışmaları ve analizleri! Bizi bugün Telegram'da ziyaret edin! Fat Pig Signals

Katılın